Портал психологических изданий PsyJournals.ru
ОТКРЫТЫЙ ДОСТУП К НАУЧНЫМ ИЗДАНИЯМ 
Каталог изданий 69Рубрики 51Авторы 6565Ключевые слова 15318 АвторамИздателямRSS RSS
 

Хардман Джоан

(Hardman Joanne)
Профессор психологии образования Университета г. Кейптаун, научный сотрудник Университета г. Бат, участник международных исследовательских проектов, проводимых совместно с Университетом г. Хельсинки.

Другие публикации автора

  1. Spencer-Smith, G. & Hardman, J. (2014). "The impact of computer and mathematics software usage on performance of school leavers in the Western Cape Province of South Africa: a comparative analysis." IJEDICT, 10 (1).
  2. Hardman, J., & Mpofu, E. (2013). Cultural-historical activity theory. In K. D. Keith (Ed.), The encyclopedia of cross-cultural psychology, Vol. I (pp. 338-341). Chichester, UK: Wiley.
  3. Hardman, J. (2012) Child and adolescent development in South Africa: A socio-cultural perspective. Hardman, J (Ed): Cape Town: Oxford University Press. Including the following chapters: Hardman, J. (2012) Basic Concepts in Developmental Psychology; Hardman, J. (2012) Theories of development; Soudien, C. & Hardman, J (2012). Children and violence in South Africa; Stroud, L, Hardman J, & Harrison, G (2012) Early Childhood development.
  4. Hardman, J. (2011) The developmental impact of communicative interaction . In Derek Hook, Bradley Franks and Martin Bauer (eds.) pp.25-45. Communication, Culture and Social Change: The Social Psychological Perspective. Palgrave: London
  5. (In press) Researching pedagogy in disadvantaged schools in South Africa: An Activity Theory approach. Critical Social Studies.
  6. Variation in semiotic mediation across different pedagogical contexts. Education as Change. 14(1): 91-106, 2010.
  7. Researching pedagogy: An activity theory approach. Journal of Education. 45:63-93, 2008
  8. Making sense of the meaning maker: tracking the object of activity in a computer-based mathematics lesson using activity theory International Journal of Education and Development using ICT, Vol. 3, no 4, 2007
  9. An Activity Theory approach to surfacing the pedagogical object in a primary school mathematics classroom Critical Social Studies, • No. 1 • 2007
  10. An exploratory case study of computer use in a primary school mathematics classroom: New technology, new pedagogy?  Perspectives in Education, Volume 23 (4), December 2005
  11. Activity theory as a potential framework for technology research in an unequal terrain  South African Journal of Higher Education 19 (2) 2005
  12. Activity Theory as a framework for understanding teachers' perceptions of computer usage at a primary school level in South Africa  South African Journal of Education 25 (4) 2005
  13. Towards a knowledge-sharing scaffolding environment based on learners’ questions  Dick Ng’ambi and Joanne Hardman British Journal of Educational Technology Vol 35 No 2 2004
  14. A questioning environment for scaffolding learners' questioning engagement with academic text: a university case study  J Hardman & D Ng'ambi South African Journal of Higher Education 17 (2) 2003
 
Хардман Джоан
Хардман Джоан
(Hardman Joanne)

Ph.D.

старший преподаватель психологии образования Университета г. Кейптаун

Кейптаун, ЮАР

Адрес электронной почтыJoanne.Hardman@uct.ac.za

Webometrics
О проекте PsyJournals.ruЛауреат XIV национального психологического конкурса «Золотая Психея» по итогам 2012 года

© 1997–2016 Портал психологических изданий PsyJournals.ru  Все права защищены

Свидетельство регистрации СМИ Эл № ФС77-66447 от 14 июля 2016 г.

Издатель: ФГБОУ ВО МГППУ

Лауреат XIV национального психологического конкурса «Золотая Психея» по итогам 2012 года

RSS-анонсы журналов Psyjournals на facebook Группа Psyjournals Вконтакте Twitter Psyjournals
Яндекс цитирования Яндекс.Метрика