Теория деятельности: деятельностные исследования в Германии Издатель: Hartmut Giest & Georg Rückriem ISSN: 2191-6667 Издается с 2010 года Периодичность: 2 номера в год Формат: электронное издание Язык журнала: немецкий Доступ к электронным архивам: открытый EN In English |
Теория деятельности: деятельностные исследования в Германии Multimedia Technologies – a Path to Creativity 824АннотацияThis article describes psychological, creative and cognitive problems which disabled students face while studying „Direction of multimedia programs“ course at Information Technologies faculty of MSUPE. We argue that students need not so much instrumental approach to multimedia, as theoretical and paradigmal adaptation to intensively developing reality of digital revolution. On the basis of our experience in teaching ”Direction of Multimedia Programs“ course and creative work with students we present recommendations on helping disabled students overcome psychological barriers in development of new (multimedia) tools to fully reveal their humanitarian potential. Ключевые слова: multimedia, directing and production , creative work , disability Рубрика: (null) Тип: научная статья Фрагмент статьи The uniqueness of our experience in teaching at higher school is related, on one hand, to health limitations of our students, and on the other hand, to specific properties of our subject domain. Paradoxically, the problem of „the small adult“ (the teenager, whose chronic disease, as a rule, impeded his/her high school education) and the world sociocultural crisis of transition to visual language of culture, weaved together before our eyes into one storyline. And this storyline is extraordinarily cinematic: it unites particular with universal and gives hope. Литература
Статьи по теме
Инклюзивное образование, Психология здоровья | Станевский А.Г., Храпылина Л.П., Винокуров А.С. Механизм развития высшего инклюзивного образования для лиц с нарушением слуха Инклюзивное образование, Психология здоровья | Одинцова М.А., Александрова Л.А., Кузьмина Е.И., Лазарева В.М. |
© 2007–2019 Портал психологических изданий PsyJournals.ru Все права защищены Свидетельство регистрации СМИ Эл № ФС77-66447 от 14 июля 2016 г. Издатель: ФГБОУ ВО МГППУ |