Портал психологических изданий PsyJournals.ru
Каталог изданий 97Рубрики 51Авторы 8583Ключевые слова 21029 Online-сборники 1 АвторамRSS RSS

Психология образования в XXI веке: теория и практика

Материалы конференции

ISBN: 978-5-9935-0236-6

Издатель: Издательство ВГСПУ «Перемена»

Год издания: 2011

 

Психолого-педагогическая подготовка учителя для новой школы

Рубцов В.В., доктор психологических наук, президент, Московский государственный психолого-педагогический университет (ФГБОУ ВО МГППУ), Москва, Россия, rubtsovvv@mgppu.ru

Аннотация

In this paper the problem of psychological competence of teachers in the context of the requirements of the new federal education standards is analyzed. requirements for organizing the training of teachers in the system of developmental education are discussed. As the teacher creates in children a complete learning activities during the implementationof their communication and dialogue, providing a collective internalization of a distributedform of this activity and transforming it into an individual, then a new type of its educational activities the teacher must master the same way.

Ссылка для цитирования

 
О проекте PsyJournals.ru

© 2007–2020 Портал психологических изданий PsyJournals.ru  Все права защищены

Свидетельство регистрации СМИ Эл № ФС77-66447 от 14 июля 2016 г.

Издатель: ФГБОУ ВО МГППУ

Creative Commons License

Яндекс.Метрика