Культурно-историческая психология
2014. Том 10. № 2. С. 86–94
ISSN: 1816-5435 / 2224-8935 (online)
Что делают дети в норвежских детских садах? Часть 2: Общая картина жизни в детском саду
Аннотация
Общая информация
Ключевые слова: деятельность в детском саду, качество детских садов, условия культурного развитие в детских возрастах
Рубрика издания: Эмпирические исследования
Тип материала: научная статья
Для цитаты: Каллестад Я.Х., Одегор Э.Э., Radkowski S. Что делают дети в норвежских детских садах? Часть 2: Общая картина жизни в детском саду // Культурно-историческая психология. 2014. Том 10. № 2. С. 86–94.
Фрагмент статьи
The Norwegian early year's educational field is known at one with high quality which can be associated with equal opportunities for every child. In the Norwegian Kindergarten Act §1 and in Framework Plan for Kindergarten in Norway (7), it is stated that: Kindergarten will promote democracy and equality and combat all forms of discrimination.
Литература
- Bourdieu P. Outline of a theory of practice. Cambridge: Cambridge University Press, 1977, pp. 17—18.
- Bourdieu P. Habitus og livsstilenes rom. Agora, 2006. Vol 24.(1—2). pp. 74—112.
- Cullen J., Anning A., & Fleer M. Early childhood educa- tion elektronisk ressurs : society and culture. London: SAGE, 2004, pp. 31—42.
- Engestrom Y., Punamaki6Gitai R.6L., & Miettinen R. Per- spectives on activity theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, pp. 19—39.
- Hedegaard M. (2008) A cultural-historical theory of children's development. In M. Hedegaard & M. Fleer (Eds.) Studying children — cultural-historical approach. Berkshire: Open University Press, pp. 10—30.
- Kallestad J.H., Olweus D., & Alsaker F. School climate reports from Norwegian teachers: A methodological and sub- stantive study. School Effectiveness and School Improvement, 1998.Vol 9(1), pp. 70—94.
- Kunnskapsdepartementet (2011).Frameworkplan for the Content and Task of Kindergarten. Ministry of Education, Oslo, Norway.
- Rogoff B. The Cultural Nature of Human Development (Ed.). New York: Oxford University Press, 2003, pp. 50—63.
- Rogoff B. Observing Sociocultural Activity on Three Planes: Participatory Appropriation, Guided Participation, and Apprenticeship. In K. Hall, P. Murphy & J. Soler (Eds.) Pedagogy and Practice: Culture and Identities. London: Sage Publication, 2008, pp. 58—75.
- Rogoff B. Observing Sociocultural Activity on Three Planes: Participatory Appropriation, Guided Participation, and Apprenticeship. In K. Hall, P. Murphy & J. Soler (Eds.) Pedagogy and Practice: Culture and Identities, . London: Sage Publication, 2008. p. 60
- Kallestad, Jan Helge; Odegaard, Elin Eriksen. Children's activities in Norwegian kindergartens. Part 1: An overall pic- ture. Cultural-Historical Psychology, 2013. Vol 9.(4) pp. 74—82.
Информация об авторах
Метрики
Просмотров
Всего: 2158
В прошлом месяце: 3
В текущем месяце: 0
Скачиваний
Всего: 860
В прошлом месяце: 1
В текущем месяце: 0