Психологическая наука и образование
2011. Том 16. № 4. С. 46–55
ISSN: 1814-2052 / 2311-7273 (online)
Образовательные программы поддержки одаренных в университетах
Аннотация
Общая информация
Ключевые слова: одаренные студенты, самореализация, программы повышенной сложности и раннего поступления, психологическая служба
Рубрика издания: Психология одаренности
Тип материала: научная статья
Для цитаты: Попова Л.В., Захарова Н.С. Образовательные программы поддержки одаренных в университетах // Психологическая наука и образование. 2011. Том 16. № 4. С. 46–55.
Литература
- Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания. М., 1977.
- Петрова Н. И. Динамика самоактуализации у студентов творческих специальностей // Вопросы психологии. 2005. № 1.
- Рубцов В. В., Журавлев А. Л, Марголис А. А., Ушаков Д. В. Образование одаренных – государственная проблема // Психологическая наука и образование. 2009. № 4.
- Смирнов С. Д. Психологические факторы успешной учебы студентов вуза. Электронная версия: www.psy.msu.ru/science/public/ smirnovstudents.html ,2010.
- Brody L. T., Muratori M. E. & Stanle J. C. Early entrance to college: Academic, social, and emotional considerations. In: N. Colangelo, S. G. Assouline, & M. U.M. Gross (Eds.) A nation deceived: How schools hold back America’s brightest students. Iowa City, IA: The Connie Belin & Jacqueline N. Blank International Centre for Gifted Education and Talent Development, 2004.
- Daniel L., & Digby J. Selling people on honors education. National Honors report. 2002. № 23 (1).
- Denk W. J. Honors as a recruiting magnet // Metropolitan Universities: An International Forum. 1998. № 9 (2).
- Gerrity D. A., Lawence J. F., & Sedlacek W. E. Hohors and nonhonors freshmen: Demographics, attitudes, interests, and behaviors. NACADA Journal. 1993. № 13 (1).
- Heber T. P., & McBee M. T. The Impact of an Undergraduate Honors Program on Gifted University Students // Gifted Child Quarterly. 2007. Vol. 51 (2).
- Hertzog Nancy. Impact of Gifted Programs from the Students’ Perspectives // Gifted Child Quarterly. 2003. Vol. 47.
- Long A. Honors microcosm of the urban research university // Metropolitan Universities. 1998. № 9 (2).
- Mack M. These things called honors programs // Liberal Education. 1996. № 82 (2).
- Malaney G. D., Isaac P. D. The immediate postbaccalaureat educational plans of outstanding undergraduates // College and University. 1988. № 63(2).
- Mathiasen R. E. Characteristics of the college honors student // J. of College Student Personnal. 1996. № 26 (2).
- Noble K. D., Vaughan R. C., Chan Ch., Childers S., Chow B., Federow A., Hughes S. Love and Work: The Legacy of Early University Entrance // Gifted Child Quarterly. 2007. Vol. 51 (2).
- Olszewski-Kubilius Paula. A summary of research regarding early entrance to college // Roeper Review. 1995. Vol. 18.
- Rinn Anne N. Effects of Programmatic Selectivity on the Academic Achievement, Academic Self-Concepts, and Aspirations of Gifted College Students // Gifted Child Quarterly. 2007. Vol. 51 (3).
- Rinn Anne N., & Plucker J. A. We recruit them, but then what? The educational and psychological experiences of academically talented undergraduates // Gifted Child Quarterly. 2004. Vol. 48 (1).
- Steinhaur L. Results from the SMACOHOP Survey of Small College Honors Programs: Part 4 // National Honors Report. 2002. № 23 (2).
- Thistlethwaite D. L., Wheeler N. Effects of teacher and peer subcultures upon student aspiration // Journal of Educational Psychology. 1966. № 57(1).