Психолого-педагогические исследования
2023. Том 15. № 1. С. 73–84
doi:10.17759/psyedu.2023150105
ISSN: 2587-6139 (online)
Потребности в профессиональном развитии учителей английского языка в Эфиопии
Аннотация
В настоящем исследовании изучались текущие потребности в профессиональном развитии учителей английского языка в начальной школе. В исследовании применялся комплекс методик. Участниками стали шестьдесят четыре учителя английского языка начальных классов. Они были выбраны случайным образом из шести начальных школ. Для сбора данных использовались опрос и интервью. В опросе приняли участие все учителя. Кроме того, восемь из них находились под наблюдением во время обучения в классе. Кроме того, шесть инструкторов приняли участие в интервью и обсуждениях в фокус-группах. Результаты опроса показывают, что большинство учителей оценивают свои навыки говорения и чтения на среднем уровне, при этом между оценками учителями навыков говорения и чтения наблюдается умеренная значимая корреляция. По завершении интервью были собраны и проанализированы качественные данные для подтверждения результатов исследования, что позволило установить, что учителя имеют острые потребности в овладении английским языком и должны постоянно развивать свои педагогические и предметные знания. На основе полученных данных в министерство образования были внесены предложения по подготовке мероприятий по повышению квалификации с учетом потребностей учителей.
Общая информация
Ключевые слова: английский язык, потребности, учителя, профессиональное развитие, методы обучения
Рубрика издания: Методология и технология образования
Тип материала: научная статья
DOI: https://doi.org/10.17759/psyedu.2023150105
Получена: 29.12.2022
Для цитаты: Абрар М.К. Потребности в профессиональном развитии учителей английского языка в Эфиопии [Электронный ресурс] // Психолого-педагогические исследования. 2023. Том 15. № 1. С. 73–84. DOI: 10.17759/psyedu.2023150105
Литература
- All Wright D. Developing principles for practitioner research: The case of exploratory The Modern Language Journal. 2005. Vol. 89, no.3, pp. 353-366. DOI:10.1111/j.1540- 4781.2005.00310.x
- Angeliki C. The Role and use of course books in EFL, 2011. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED524247 ( Accessed 23.02.2020).
- Bailey K. M., Curtis A., Nunan, D. Pursuing professional development: The self as source. Boston, MA: Heinle & Heinle, 2001.
- Bolam R. Emerging policy-trends: Some implications for continuing professional development. Journal of In-Service Education, 2000.
- Borg S. Conditions for teacher research. English Teaching Forum, 2006. Vol. 4, no. 44, pp. 2227. DOI:10.1080/13674580000200113.
- Butler Y.G. What level of English proficiency do primary school teachers need to attain to teach EFL? Case studies from Korea, Taiwan, and Japan, 2004.
- Craft A. Continuing professional development: A practical guide for teachers and schools. Rutledge Famer: London; New York, 1996.
- Craft A. Continuing Professional Development: A practical guide for teachers and schools. London: Rutledge Falmer, 2000.
- Dereje N. Teaching in Ethiopia. Policy and practice. (unpublished Ph.D Thesis). Addis Ababa University, 2012.
- Diaz-Maggioli G. Professional development for language teachers. Eric Digest. Center for Applied Linguistics, 2003. Available at: http://cal.org/resources/digest/0009diaz.html (Accessed 3.1.2019)
- Earley P. and Porritt V . Evaluating the impact of professional development: The need for a student-focused approach. Professional Development in Education, 2014.
- Eyasu et al . Policy Debate in Ethiopian Teacher Education: Retrospection and Future Direction. International Journal of Progressive Education, 2017. Vol. 13(3) pp. 61-70
- Fekede G. Professional Learning of Teachers in Ethiopia: Challenges and Implications for Reform, 2014. Available at: http://ro.ecu.edu.au/ajte/vol40/iss5/1
- Getachew W. Eba M. & Zeleke T. Primary EFL Teachers’ professional development needs in Benishangul Gumuz regional state, 2019.International Journal of Management, Technology and Engineering. 9 (2). P.1029.
- Gravani M. N. & John P. D. "Them and us": Teachers and tutors' experiences of a "new" professional development course in Greece. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 2005. Vol.35 (3), 303-319. (Accessed 3.1.2019)
- Heugh K. et al. Study on Medium of Instruction in Primary Schools in Ethiopia Commissioned by the Ministry of Education: Final Report. Addis Ababa: Ministry of Education, 2007.
- Johnson K. E., Golombek P. R. Research on second language teacher education: A sociocultural perspective on professional development. New York, NY: Routledge, 2011.
- Kelly P. What is teacher learning? A socio-cultural perspective. Oxford Review of Education, 2006. Vol. 32(4), pp. 505-519. DOI:10.1080/03054980600884227.
- McGrath I. Materials Evaluation and Design for Language Teaching. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2002.
- Miller J. Social Languages & Schooling: The Uptake of sociocultural perspectives in schools’. In Hawkins M. (ed.), Language Learning & Teacher Education, 2006.
- Ministry of Education. Continuous Professional Development for Primary And Secondary School Teachers, Leaders and Supervisors in Ethiopia: The Framework. Addis Ababa: Ministry of Education, 2009.
- Ministry of Education. Education Sector Development Program III (ESDP‐III).Programme Action Plan (PAP). Unpublished. Addis Ababa: Federal Democratic Republic of Ethiopia, 2005. 2005/06‐ 2009/10
- Ministry of Education. Teacher Education System Overhaul (TESO), 2003. Hand book. tei.edu.et. (Accessed 3.1.2019)
- Ministry of Education. Continuous Professional Development (CPD) Guideline: Professional Ethic, Counseling and Mentoring, Using Active Learning Metrology”. Addis Ababa: Ethiopia, 2004.
- Murray A. Empowering teachers through professional development. English Teaching Forum, 2010.
- Negash T. Education in Ethiopia: From crisis to the brink of Discussion Papers 33, Uppsala: Nordic Africa Institute, 2006.
- Nunan D. Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 1992.
- Richards J. C. Competence and performance in language teaching. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2011.
- Richards J. C., Farrell T. S. Professional development for language teachers. Strategies for teacher learning. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2005.
- Safie A. et al. The Erosion of EFL Teachers' Content and Pedagogical- Content Knowledge throughout the Years of Teaching Experience, 2014. Available at: sciencedirect.com. (Accessed 7.8.2020).
- Shawer S. Classroom-level teacher professional development and satisfaction: Teachers learn in the context of classroom-level curriculum development. Professional Development in Education, 2010. Vol. 36(4), pp. 597-620. DOI:10.1080/19415257.2010.489802.
- Sparks D., Loucks-Horsley S. Five models of staff development for teachers, 2003.
- Tessema K.. Contradictions, challenges, and chaos in Ethiopian teacher education. Journal for Critical Education Policy Studies, 2006. Available at: http//www.jceps.com/ (Accessed 7.8.2020 )
- Ur A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996.
- Reimers E. Teacher professional development: An international review of the literature, 2003.Available at: http//www.unesco.org/liep. (Accessed 3.5.2021).
- Workneh A & Tassew W. Teacher Training and Development in Ethiopia Improving Education Quality by Developing Teacher Skills, Attitudes and Work Conditions. Young Lives, 2013. Oxford Department of International Development.
- Wulyani A. Professional development of English language teachers in Malang Indonesia: Institutional and Individual perspectives. Unpublished PHD thesis. Victoria University of Wellington, 2017.
Информация об авторах
Метрики
Просмотров
Всего: 277
В прошлом месяце: 13
В текущем месяце: 8
Скачиваний
Всего: 194
В прошлом месяце: 4
В текущем месяце: 2