Современная зарубежная психология
2014. Том 3. № 2. С. 72–83
ISSN: 2304-4977 (online)
Зарубежные образовательные программы для одаренных учащихся
Аннотация
Общая информация
Ключевые слова: одаренный ребенок, учебный план, смешанное обучение, интеллектуальная одаренность, познавательная мотивация, стратегии обучения для одаренных учеников
Рубрика издания: Психология образования
Тип материала: обзорная статья
Для цитаты: Ермаков С.С. Зарубежные образовательные программы для одаренных учащихся [Электронный ресурс] // Современная зарубежная психология. 2014. Том 3. № 2. С. 72–83. URL: https://psyjournals.ru/journals/jmfp/archive/2014_n2/70109 (дата обращения: 03.02.2023)
Литература
- Голубев О.Б., Никифоров О.Ю. Смешанное обучение в условиях цифровой школы // Современные проблемы науки и образования. 2012. № 6. С. 374.
- Екатерина Латыпова о результатах апробации смешанного обучения в регионах [Электронный ресурс] // YouTube.ru. Режим доступа: https://www.youtube.com/watch?v=DYtIJ0q1NLo (Дата обращения 07.07.2014).
- Ермаков С.С., Юркевич В.С. Развитие познавательной потребности у школьников в процессе обучения [Электронный ресурс] // Современная зарубежная психология. 2013. №2. С. 87–100. Режим доступа: https://psyjournals.ru/jmfp/2013/n2/61179.shtml (Дата обращения 28.06.2014).
- Как это работает: Blended learning [Электронный ресурс] // Edutainme. Режим доступа: http://www.edutainme.ru/post/kak-eto-rabotaet-blended-learning (Дата обращения 06.07.2014).
- Любомирская: технологии смешанного обучения появятся в лицее ВШЭ [Электронный ресурс] // РИА Новости. Режим доступа: http://ria.ru/society/20130607/942102233.html#ixzz36c5sIX31 (дата обращения 05.07.2014).
- Попова Л.В. Образование одаренных детей и молодежи: государственная политика европейских стран // Психологическая наука и образование. 2011. №4. С. 56–62.
- Презентация Лицея НИУ ВШЭ в Парке Горького [Электронный ресурс] // НИУ ВШЭ. Режим доступа: http://www.hse.ru/video/95334782.html (Дата обращения 06.07.2014).
- Рогожкина И.Б. Образование одаренных детей и молодежи: государственная политика США // Психологическая наука и образование. 2011. №4. С. 15–18.
- Фримен Дж. Обучение одаренных детей в Западной Европе // Психологическая наука и образование. 2011. №4. С. 63–73.
- Что такое смешанное обучение или революция в системе образования [Электронный ресурс] // Indigo Kids. Режим доступа: http://indigo-kids.ru/news/chto_ takoe_smeshannoe_obuchenie_ili_revolyuciya_v_sisteme_obrazovaniya/ (Дата обращения 05.07.2014).
- Benjamin D. Need for cognition is related to higher general intelligence, fluid intelligence, and crystallized intelligence, but not working memory / B.D. Hill, J.D. Foster, E.M. Elliott, J.T. Shelton, J. McCain, Wm. D. Gouvier // Journal of Research in Personality. 2013. Vol. 47, Iss. 1, February. P. 22–25.
- Bertrams A., Dickhauser O. High-school students' need for cognition, self6control capacity, and school achievement: Testing a mediation hypothesis // Learning and Individual Differences. 2009. Vol. 19. P. 135–138.
- Boone S. Homeschooling curriculum for the gifted child // Digest of Gifted Research Duke University Talent Identification Program. 2006. Vol. 7. No. 1.
- Cetinkaya С. The effect of gifted students’ creative problem solving program on creative thinking // Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2014. Vol. 116. P. 3722–3726.
- Curriculum provision for exceptionally able students Report of a CIDREE collaborative project. 2010, March. 68 p.
- Curtis J. Bonk, Charles R., Graham C.R. The Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs. 2006, March. 624 p.
- Dwyer M. Need for cognition, life satisfaction, and academic achievement // Epistimi. 2008. Vol. 3. P. 12–13.
- Gifted and talented students: A Resource guide for teachers. Educational services division. 2007. 66 p.
- Gifted learners: A survey of educational policy and provision. European Agency for Development in Special Needs Education. 2009. 40 p.
- Gregory J. Feist Predicting interest in and attitudes toward science from personality and need for cognition // Personality and Individual Differences. 2012. Vol. 52. P. 771–775.
- Guzer B., Caner H. The past, present and future of blended learning: An in depth analysis of literature // Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2014. Vol. 116. P. 4596–4603.
- Horn M.B., Staker H. The rise of K-12 blended learning. 2011. 18 p.
- Hunt Online and Blended Learning: A Survey of policy and practice of K-12 schools around the world / Michael Barbour, Regina Brown, Madison, Lisa Hasler Waters, Rebecca Hoey, Jeffrey L. // International Association for K-12 Online Learning, 2001. 130 p.
- Interactive Learning Centers Announces Name Change to EPIC Learning (1999, March 5) [Electronic resource] // The Free Library Available at: http://www.thefreelibrary.com/Interactive (Accessed: 05.07.2014).
- Little C.A. Curriculum as Motivation for Gifted Students Psychology in the Schools // Digest of Gifted Research Duke University Talent Identification Program. 2012. Vol. 49, no.7, Aug. P. 695–705.
- Nordina A.B., Alias N. Learning outcomes and student perceptions in using of blended learning in history // Procedia – Social and Behavioral Sciences 2013. Vol. 103. P. 577–585.
- Scholl M. Comble – Community of integrated blended learning in Europe. Education, audiovis ual & culture executive Agency, 2008. 26 p.
- Stepanek J. The inclusive classroom. Meeting the needs of gifted students: differentiating mathematics and science instruction. Northwest Regional Educational Laboratory, 1999, December.
- The Clayton Christensen Institute [Electronic resource]. Available at: http://www.christenseninstitute.org/ (Accessed: 28.06.2014).
- VanTassel-Baska J. Content-based curriculum for low income and minority gifted learners. Connecticut: University of Connecticut, 2003. 84 p.
- VanTassel-Baska J. Effective curriculum and instructional models for talented students // Gifted Child Quarterly. 1986. Vol. 30, Issue 4. P. 164−169.
- VanTassel-Baska J., Wood S. The Integrated Curriculum Model (ICM) // Learning and Individual Differences. 2010. Issue 20. P. 345–357.