Культурно-историческая психология
2011. Том 7. № 4. С. 9–16
ISSN: 1816-5435 / 2224-8935 (online)
«Теория сознания» и символизацияв дошкольном возрасте
Аннотация
Общая информация
Ключевые слова: теория сознания, символизация, знаковые средства, символические средства, психология дошкольника
Рубрика издания: Возрастная психология
Тип материала: научная статья
Для цитаты: Веракса А.Н. «Теория сознания» и символизацияв дошкольном возрасте // Культурно-историческая психология. 2011. Том 7. № 4. С. 9–16.
Литература
- Веракса А. Н. Формы знаковой и символической репрезентации в познавательной деятельности младших школьников // Культурноисторическая психология. 2009. № 1.
- Baillargeon R. Young infants' expectations about hidden objects: a reply to three challenges // Developmental Science. 1999. 2.
- Callaghan T. C. Early Understanding and Production of Graphic Symbols // Child Development. 1999. 6.
- Carlson S. M., Davis A. C., Leach J. G. Less is more // Psychological science. 2005. 16.
- DeLoache J. Symbolic Functioning in Very Young Children: Understanding of Pictures and Models // Child Development. 1991. 62.
- DeLoache J., Kolstad V., Anderson K. Physical Similarity and Young Children's Understanding of Scale Models // Child Development. 1991. 62.
- DeLoache J., Simcock G., Marzolf D. Transfer be Very Young Children in the Symbolic Retrieval Task // Child Development. 2004. 75.
- DeLoache J. S. Dual Representation and Young Children's Use of Scale Models // Child development. 2000. 71.
- Flavell J. H., Flavell E. R., Green F. L. Young children's knowledge about the apparentreal and pretendreal distinctions // Developmental Psychology. 1987. 23.
- Haake R. J., Somerville S. C. Development of Logical Search Skills in Infancy // Developmental Psychology. 1985. 1.
- Heibeck T. H., Markman E. M. Word Learning in Children: An Examination of Fast Mapping // Child Development. 1987. 58.
- Huttenlocher J., Higgins E. T. Issues in the study of symbolic development. In W. A. Collins (Ed.) Minnesota symposium on child psychology. 1978, Hillsdale, N. J.: Erlbaum.
- Kuczaj S. A. Factors influencing children's hypothetical reference / Journai of Child Language. 1981. 8.
- Leslie A. Pretense and Representation: The Origins of «Theory of Mind»// Psychological Review. 1987. 4.
- Lillard A. S. Pretend Play Skills and the Child's Theory of Mind // Child Development. 1993. 64.
- Lillard A. S. Young children's conceptualization of pretense: Action or mental representational state? // Child Development. 1993. 64.
- Meltzoff A. N., Moore M. K. Imitation of facial and manual gestures by human neonates // Science. 1977. 198.
- Perner J. Understanding the representational mind. London, 1993.
- Piaget J. Play, Dreams and Imitation in Childhood. N. Y., 1962.
- Premack D., Woodruff G. Does the chimpanzee have a theory of mind? // Behavior and Brain Sciences. 1978. 4.
- Veraksa A. N. Symbolic mediation in cognitive activity // International Journal of Early Years Education. 2011. 1.
- Wooley J. D., Wellman H. M. Origin and Truth: Young children's understanding of imaginary mental representation // Child development. 1993. 64.
Информация об авторах
Метрики
Просмотров
Всего: 1542
В прошлом месяце: 6
В текущем месяце: 6
Скачиваний
Всего: 817
В прошлом месяце: 6
В текущем месяце: 3